Monday, November 2, 2009

Sedikit Perkongsian Mengenai Simpan Challenge

Assalamualaykum...
Sudah lama rasanya tidak menulis untuk blog ini, namun kali ini saya menulis dengan tujuan untuk berkongsi kepada rakan-rakan semua mengenai satu kempen yang saya rasa amat baik untuk kita ikuti bersama, iaitu Simpan Challenge...

Jika rakan-rakan perasan, sejak dua hari lalu, saya sibuk mempromosikan mengenai SIMPAN CHALLENGE..Apa sebenarnya SC ini?

SC merupakan suatu program yang dimulakan di Singapura oleh seorang jutawan bernama AbangAbu (abangabu.com)...Dan pada November 2009, program ini telah dibawa ke Malaysia oleh dengan kerjasama Irfan Khairi, jutawan internet pertama Malaysia (IrfanKhairi.com)...

Secara ringkasnya, matlamat program ini adalah untuk membudayakan masyarakat kita dengan budaya menyimpan ataupun menabung. Dalam SC, para peserta diberikan cabaran untuk menyimpan sehingga RM1000 dalam tempoh sebulan. Bagaimanakah caranya? Dengan menyertai program ini, setiap peserta akan menerima satu emel sehari yang akan memandu anda dengan tips-tips mudah dan praktikal untuk menyimpan yang boleh anda amalkan sehingga bila-bila...

Untuk menyertai program ini, peserta dikehendaki membayar rm10, sebagai tanda komitmen. Dan saya merupakan salah seorang peserta program ini, dan saya dengan berbesar hati ingin berkongsi tips-tips ini dengan anda semua.. Anda boleh mengikutinya dengan sentiasa mengikuti perkembangan blog saya setiap hari dan juga akaun facebook saya...

Sebelum menutup bicara, di sini saya ingin kongsikan 3 video yang menceritakan serba-sedikit mengenai SC ini..Selamat menonton, dan jangan lupa menyimpan bersama-sama..Salam'alayk..








No comments: