Sunday, October 19, 2008

Tentang Aku

Assalamu'alaykum
Pagi ni aku xde kejer(sebenornya ada,postpone jap) ,so aku online lah untuk mencari santapan minda menerusi alam maya..Tapi bila asyik mencari je,aku diselubungi kebosanan,lantas hati merasa untuk berkongsi..

Perkongsian ke-2 ni masih lagi belum mengenai sesuatu yang berat dan memerlukan ketajaman akal untuk menafsir. Hanya sedikit perkongsian informasi. Tentang apa?
Mestilah tentang aku. HAri ni aku nak bercerita tentang diri aku. Tapi ada dua masalah besar yang aku hadapi. Sebenarnya ini hanya mainan minda, tapi amat mengganggu.

Pertama,aku teringat satu ungkapan yang amat popular di bumi Malaysia ini

"Tak kenal maka tak cinta"

Hatiku gusar. Adakah bila aku memperkenalkan diri, dan aku dikenali ramai, aku akan bercinta?
Ahh...Takutnya dicintai ramai..He3..sebenarnya ini bukan masalah,hanya sedikit ke"poyo"an.

Kedua,aku tak tahu nak cerita apa.
Tak tahu bukan kerana xde info,
tapi kerana terlalu banyak dalam minda.
Ye lah,kalau dah bercerita tentang diri,terlalu banyak yang dapat dinukil. Boleh buat buku pun,cuma maybe xkan laku kot.

So,aku pun terfikir,apa kata kalau aku tak payah berfikir...? Apa kata kalau aku menulis sahaja tentang diri aku secara spontan tanpa berfikir panjang..Aku sengaja hendak melihat bagaimana otakku berfungsi secara spontan...Mula-mula,ceritakan serba ringkas dengan pantas 10 perkara tentang diri anda,aku bertanya pada diri sendiri...Then,aku tarik nafas dalam-dalam,1....2....mula


Namaku Abu Ubaidah Amir bin Ab. Maalek
Panggil Abu jek
Lahir kat Sarawak (6 Jun ), pernah menetap kat Sabah, membesar paling lama kat kElantan, dan sekarang aku tinggal kat Setapak KL.
Anak ke-2 daripada 6 campor 8 orang adik beradik
bapaku pemandu teksi
ibuku pekerja kilang
aku pelajar UM
Biomed Engine, 1st year
hobiku, membaca,menangguh kerja, main internet, paling latest, ngeblog
Duk kolej 11 UM, bersama roomate yang sengal2 belake...

tiiiiiiiiiiiiiiiit...ingin ku menulis tapi dah sampai had,10 fakta.
Bila aku lihat kembali,semuanya maklumat yang simple2..Xde yang special langsung..So,aku membuat konklusi bahawa aku masih lagi belum mencapai tahap kreatif yang tinggi,aku memperkenalkan diri dengan cara biasa dan sungguh membosankan..Minda spontan aku masih perlahan..

Itulah aku...

Tapi aku tak kisah jika orang tak kenal latar belakang aku
cukupla sekadar kenal muka dan nama
yang penting aku nak orang kenal bagaimana
corak pemikiranku,
tahap intelekku,

kecerdasan mindaku,
keligatan akalku,
keberkesanan otak aku,


Sebab aku pun masih tak kenal diriku dalam aspek2 itu,
jika kamu sudah kenal aku,bagitahu lah aku.



Aku juga nak kenal siapa aku,dari sudut itu.

2 comments:

echa said...

Kunjungi blog aku ya di karyakoe-echa.blogpsot.com siapa tau bisa tukar pendapat. key

syuhadah dzarawi said...

perlu lebih kreatif la aBu...seRabut jer akak baca. nGee~