Wednesday, June 3, 2009

The Red Face

Di sini ada satu rahsia. Mengenai diriku. Sengaja ingin kukongsi, bagi mengelakkan salah faham yang mungkin timbul di kemudian hari.

Sebenarnya hal ini dah lama aku lupakan. Tapi semalam selepas suatu program bersama kanak-kanak acaci, baru kusedari, rupanya tabiat ini masih melekat pada diriku. Itupun setelah ditegur oleh seorang junior.





Mukaku boleh menjadi merah tanpa sebab.

Merah cammane?

Ala, merah macam orang tengah malu-malu kucing.



Seringkali terjadi terutama apabila aku tengah berinteraksi secara "bersungguh-sungguh" dengan orang lain.


Sama ada sedang ber"debat"


ataupun ketika sedang "public speaking"

ataupun tengah gadoh2 ngan orang.




Seringkali hal ini menyebabkan orang salah faham,
menganggap aku tengah malu tahap gaban...

Padahal jiwaku ketika itu tengah aman giler,
rilek dan selamba,
malah cool sekali~


Kecuali jika tiba-tiba ada orang menegur,

"Eh, pesal muka ko merah?~"

Barulah aku gelabah tahap gaban,
bukan sebab malu cakap depan orang
tapi sebab xtau nape muka ku tiba2 merah..


So,


apa aku nak maklumkan di sini..

lepas ini jika keadaan ini berlaku di depan kamu,
jangan cepat menganggap aku tengah malu,

aku amat yakin pada kemahiran men"capab" yang aku miliki,

setakat nak cakap depan orang tu xda apa lah..

Cuma mungkin ada sedikit tindakbalas biologi dalam tubuh yang tak mampu kukawal,
menyebabkan hal ini terjadi~huh..

Itu saja..

Harap maklum..>.<"









p/s: mungkin itu satu bonus buatku, at least nampak cumil sikit ble cakap depan orang..hoho3~